Tandläkaren

Hej! Idag vaknade jag tidigt, eller tidigt och tidigt. Halv 9, vilket är tidigt om man tänker på när jag gått upp varje dag. Hehe. Idag skulle jag nämligen till tandläkaren, därför tidigheten. Skulle vara där vid halv 11. Och när jag kom dit, ja då hade dom inte bokat in mig. :S Så jag var tvungen att vänta så att dom skulle kunna hitta någon tid och det gjorde dom. 
  Anledningen till att jag var hos tandläkaren på lovet var för att jag skulle göra en modell av mina tänder, blää! Det var läskigt. Först hämtade hon någon metall sak och provade hur dom satt, den för överkäken passade bra, men den till under käken var för liten. Men det fattade inte hon. Utan hon gjorde den ännu mindre. :S Sen la dom typ mint grön cement i formarna och körde upp det i munnen. Var väldigt obehagligt men gick ganska fort. Efter det så skulle jag bita i någon tuggummi-liknade sak, inte smaskens det heller. Men gick snabbt också. Sen åkte jag hem igen, nöjd och glad med metallsmak i munne. Tjoho! 

Ska till Fia om en timme eller något sånt. Hon hade precis vaknat och så skulle hon städa, det lär ju ta en stund. ;) Sålänge ska jag göra en matte läxa och spela sims. 

Sofia s.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0