Hur man gör historia kul!

Hej! Idag gick jag upp förvånandsvärt tidigt, fem över 6. Jag är stolt över mig själv, brukar inte kunna göra det. Speciellt inte när man varit uppe länge och läst och splat harpan på iPoden.

I skolan hade vi vikarei på EAT:n eftersom Helen inte är här. Satt i ett grupp rum med Johanna och Linda och gjorde Kemi. Var ganska kul, läste högt och gjorde alla uppgifter tillsammans. 

  Vi hade också elevensval syslöjd den sista lektionen. Virkade som om jag aldrig gjort något annat. Var så konsentrerad iblan att jag inte hörde när Johanna sa någonting. :)


När jag kom hem åt jag gröt och mackor och kollade på Top Model 10. Sen sat jag kvar tills vi skulle äta. Potatismos och köttbullar, precis som i skola. Satt kvar jätte länge vid bordet. Sen efter, tja en stund gick jag upp och gjorde läxor. Tyska och So. Men innan jag började med So:n kollade jag lite i historia boken. Hittade en bild på Afrodite (kärleks guden) Och tänkte att den kanske skulle var kul att rita av. Så efter att jag hade gjort uppgifterna så tog jag fram mitt lilla block och började teckna. Blev kankse inte så himla bra men jag tror att jag ändå är nöjd. :) Det värsta med att sitta och teckna är att man får så ont i nacken och tiden går så fort! Kl var halv nio när jag var klar! Fast jag har igentligen ingenting att göra nu så det hade nog inte spelet någon roll om jag tecknat till nio. :P


Funderar på att sätta mig och läsa, vet inte riktigt vilken bok än. Har två att välja mellan, Brisingr och Den trygga Hamnen. Men först ska jag slänga mitt clementin skal. Hejdå!

Sofia s.


 

Kommentarer
Postat av: Mamma Ann

Jättefint!!! Du måste teckna mer!!!



Kram!

2009-01-12 @ 23:27:38
URL: http://annsann.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0