Virus

Hello!

Idag har jag varit väldigt seg, vaknade vid halv tolv och har suttit och kollat på tv sen dess.

Igår så satt jag och letade efter en bild jag började måla av i sommras. Och när jag gick in på en sida så började allt att dampa. Datorn började varna för virus, så jag gick ner till Petar. Han kom upp och började installera ett pogram, AntiSpyware XP 2009, som Windows rekomenderade. Fast det var lite skummt.. Men det fungerade inte så han skickade upp ett virus program men det gick inte att öppna. Så när mamma kom hem och satte sig och kollade vad som var felet kom hon på att det var det pogramet som rekomenderades som var viruset. :S Skit läskigt. Så hon förskökte att öppna olika antivirus pogram och sidor mot virus. Men det viruset på min dator hindrade det. Men tillslut fick hon bort det.
  Så om det kommer upp något som heter "AntiSpyware XP 2009" så ska man absolut inte trycka på det. Hittade lite information om det:
 XP Antispyware 2009  är ännu ett falskt anti spion program. XP Antispyware 2009 program använder sig av skrämsel taktiker för att lura användaren till att köpa den "fulla versionen" av XP Antispyware 2009 program. Detta program visar falska varnings meddelanden, falska säkerhets varningar, falska scan resultat. XP Antispyware 2009 kan även öppna upp hål i säkerhets inställningar på användarens dator och installera andra malware, spyware eller även Trojanska hästar på datorns system. XP Antispyware 2009 är ett falskt anti spion program och användar borde inte lita på det. WWW.pcthreat.com rekommenderar att radera XP Antispyware 2009 så fort som möjligt eftersom det kan orsaka stora alvarliga skador på din dator.

Nu ska jag gå och klä på mig och borsta tänderna. Ha det gött! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0